2015. október 29., csütörtök

SünDay az Állatok Világnapján

2015. október 4-én, vasárnap az Állatok Világnapja alkalmából került megrendezésre a Magyar Törpesün Tartók és Tenyésztők kiállítása a budaörsi Jókai Mór Művelődési Központban.
Év elején már részt vettünk Pietrosszal és Spottyval a tavaszi SünDayen, a mostanira pedig Pietrosz mellé Salemet neveztem be, mert a kismama Spotty épp a kölykök leválasztását pihente éppen ki, nem akartam egy utazásnak kitenni.

Piti
Egy ilyen kiállítás mindig nagy esemény egy magamfajta sünisnek, mert ilyenkor végre személyesen találkozhatok a többi süntenyésztővel, süngazdival, akikkel különböző Facebook-csoportokból már napi szinten "ismerjük" egymást, valamint ilyen alkalmakkor több, mint 50 törpesünt látni egyszerre sem éppen mindennapi élmény.
Ha valaki sünivásárlás előtt áll, mindenképpen javasolni szoktam, hogy a végleges döntés előtt jöjjenek el egy ilyen rendezvényre (általában évi 2-3-4 alkalommal is van), itt feltehetik az összes felmerülő kérdéseiket a tartással, az állattal, a költségekkel kapcsolatban, de ami szerintem a legfontosabb, hogy ha udvariasan közeledünk a sünigazdikhoz, egész biztosan a többsége megengedi, hogy kezükbe vegyék a kis tüskéseket, megmutatják, hogyan lehet helyesen megfogni őket, mi a teendő, ha a kis kedvencünk még nem bízik bennünk, stb.

Pietrosz ezúttal már a felnőtt hím kategóriában mérette meg magát (tavasszal még növendék hím kategóriában indult, ahol az első helyet érdemelte ki), ami már egy jóval szélesebb korosztály, nagyon sok nevezett süni indul rajta. Éppen ezért nagyon büszke vagyok rá, hogy így is a II. helyezést kapta a küllembíróktól. És ami tény, az tény, az első helyezett Gyömbér tényleg megérdemelte a győzelmet.

Salemnek ez volt az első kiállítása, ő is II. helyezést ért el a kategóriájában, a növendék nőstények között. :)
A kiállítás végeztével pedig egyel több sünivel indultunk hazafelé, ugyanis 2 hétig Salemhez költözött Vad Gesztenye Ubul, Orsi gyönyörű brown reverse pinto hímje. Bizakodva várjuk, hogy 2-3 héten belül kiderüljön, sikeres volt-e a nászút. :)
Vad Gesztenye Ubul
Utólag már sajnálom, hogy nem vittem magammal a kis Apropót is a kölyök hím kategóriába, de akkor még annyira picike volt, hogy nem akartam, hogy megviselje az utazás, illetve az immunrendszerét sem szerettem volna kitenni semmi veszélynek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése